Ode aan Luxaflex®

‘Hé schatje, doe jij de Luxaflex even dicht?’. Wedden dat je dat weleens gezegd hebt? Maar weet je wel zeker dat je Luxaflex voor de ramen hebt? Toegegeven: horizontale jaloezieën is ook eigenlijk wel een heel lang woord. Maar dat is wel de officiële benaming voor je eigen ‘Luxaflexjes’. Waarom zeggen we eigenlijk Luxaflex tegen de horizontale jaloezieën? Wat is de reden van deze populariteit? We zochten het voor je uit en bieden je gelijk deze ‘ode aan Luxaflex®’.

Hunter & Douglas

Het begon allemaal lang lang lang geleden in 1951. Twee mannen, Hunter&Douglas, starten een innovatief giet- en productieproces voor het ontwikkelen van lichtgewicht aluminium. Ze wilden iets nieuws, iets compleet anders. Een product dat de wereld van de raambekleding op zijn kop zou zetten: horizontale jaloezieën van aluminium. En in Europa werd deze innovatieve vorm van raambekleding op de markt gebracht onder de merknaam Luxaflex®. Dus al vanaf 1951 dames en heren, is Luxaflex erg gewild, erg bekend en erg herkenbaar.

Ontwikkeling

Maar goed, die lichtgewichte aluminium horizontale jaloezieën, die zijn leuk en praktisch. Toch is Luxaflex® niet stil blijven staan de loop der jaren en zijn ze door blijven ontwikkelen op het gebied van raamdecoratie. Niet alleen de horizontale jaloezieën zijn uit de hand van dit mooie merk, ook meerdere raambekleding, zoals de bekroonde duettes.

Naast de ontwikkeling van raamdecoratie, is Luxaflex® voorstander van veiligheid van raamdecoratie. Ook hier hebben ze innovatieve oplossingen voor bedacht, zoals de smartcord. Koord dat zichzelf oprolt en niet ‘lang’ blijft. Veilig voor kinderen, die touwtjes interessant vinden.

Feit blijft dat als iedereen die horizontale jaloezieën, Luxaflexjes blijven noemen, Luxaflex® haar doel wel heeft bereikt. Zelfs als dat bijna 70 jaar later is. Applaus!